Utmärkelser

on
Tack gulliga Pia för nomineringen!  Pias blogg är den första jag började följa dagligen.
 
7 fakta om mig:
 
  • Det enda i matväg som jag inte kan äta är paprika. Tycker om det mesta men lever (inte gåslever) och njurar och sånt undviker jag gärna.  Har svårt för smaklös mat.
  • Jag är smått beroende av Gilmore girls. Började se säsongen från början igen förra veckan och det blir lätt 4h per kväll och väldigt kort nattsömn.
  • Som barn kunde jag inte tåla smaken av kokt potatis utan hittade massor med sätt att smuggla ut den ur skolmatsalen (man fick inte lämna någonting på tallriken). Och när det inte lyckades fick jag sitta och stirra på min tallrik till lunch rasten var slut.
  • Jag har bott 19 år i Sverige, 5 år i Finland och 5 år i Schweiz.
  • Jag har väldigt lätt för att somna. Kan sällan hålla mig varken medan flygplan boardar och vaknar inte längre för take off  med resultatet att jag vaknar i luften med noll koll hur länge jag har sovit. Somnade ofta på föreläsningar under studietiden och nu mera på div. utbildningar och möten. Inte alltid så bra.
  • Jag älskar att planera resor (ganska i detalj) med restauranger och allting checkat i förväg.
  • Trivs jättebra i utlandet men får hemlängtan några gånger om året var av alltid alltid den sista april.
 
Jag väljer att nominera följande bloggar:
 
1)      Chez Sofia Utmärkt matblogg som jag hittade några dagar sen. Sofia och jag gillar samma saker. Champagne och ost.
2)    Malin Så otroligt rolig att läsa trots att hon beskriver hårda verkligeten.
3)      Efter behag Fin matblogg med fina bilder. Melkers citat är klockrent.
4)      Wonderland för att hon är så positiv och rolig
5)      Kaffenörden Kaffe, mat och kritisk granskning av ingredienslistan på förpackningen.
6)      Oho Preggo Den råa sanningen från en gravid kvinna. Roligt skriven.
7)      Peppes blogg blir man lätt beroende av

Leave a Reply

