Vilken årgång är du?

on

I går var jag och maken på en lång lunch med alla hjärtansdag om excuse. Det var en gastronomisk restaurang i Chamonix. I bordet brevid satt en familj med två pojkar. Det var definitivt inte första gången de satt på en finkrog.

8-åringen till hovmästaren.

Min mamma har köpt vin från mitt födelseår.

Ja ha vilket år är det?

2002

Ojdå det var ju inte ett särkilt bra år.

Jag vet, brorsan har bättre år.

Lite senare när servitrisen kommer in med maten och detaljerat beskriver varje portion.

Till 8-åringen.

Här unge man har ni en oxfilé med ….. och ni måste äta upp allt.

Jag äter allt utom grönsakerna

Det finns inga grönsaker i den här rätten.

Maten var för övrigt inte särskilt barnvänligt, skum istället för sås. En massa droppar av olika grejor och kapris. Jag skulle nog som barn varit mycket skeptisk till detta med dessa två var nog vana konnosörer.

Att sånt.  Då var det måndag igen.

Leave a Reply

