Hagnäshallen

on

Hagnäs saluhall är den bästa saluhallen i Helsingfors enligt mig.

I gatuplanet hittar du en massa god mat, i övre våningen finns kläder, prylar, antik och cafeer.

Så här ser det ut.

För godisråttor

  Reinin liha är den bästa köttdisken i Helsingfors. Kunnig personal.

God lunchsoppa på soppköket.

En massa god rom

Gravad och färsk lax

Lentävä lehmä är en fantastisk osthandlare.

Så här ser det ut. De säljer finska, svenska ostar samt massor av franska och schweiska. Påläst personal.

Öppettider och annat finns på här.

När jag handlar här oroar jag mig för att en stå stor del av kunderna verkar vara 70 plus. Vad kommer att hända när den kundgruppen faller bort? Själv tycker jag att det ger så mycket extra värde att handla över disk av människor som är passionerade av vad de jobbar med.

Leave a Reply

