Min lunch i solen

on

Har nu legat i husarrest och vila i tre veckor och det börjar kännas som jag är isolerad från omvärlden. Håller mig nog sysselsatt men längtar efter att få  gå  ute i friska luften och njuta av alla vackra höstfärger. Igår hade jag dock en moment of pure joy. Se på  min lunch.

Lite grön sallad, syrligt äpple och vinigrett. Rödbetorna som inte rymdes i burken vid min inläggning och smulad feta ost. Till det rostad baguette, aioli och blåmusslorna som var kvar från måndagensmiddag. En solig ballkong (och vi är i november) och en bra bok. Heaven! Det enda som saknades var ett glas vitt vin, men man kan inte få allt här i världen.

Leave a Reply

