Saker att göra i NYC

on
Sista delen av tips på saker man kan göra i NYC.
För den som gillar öl.
Gör ett besök på brooklyn brewery i Willamsbourg. När jag var i NY i januari ville jag glädja min kära make med att bära hem några flaskor öl från Brooklyn brewery. Jag köpte dem en förmiddag och bar sedan runt dem på stan hela dagen och sen hem till Schweiz för att höra maken säga tack, de här finns att köpa i vår lokala butik. Hursom helst. Vi gjorde ett besök till Brooklyn Brewery och fick smaka på en massa öl och höra storyn om en journalist och en banker som var trötta på sina jobb och bestämde sig för att starta ett micro-bryggeri. Inspirerande!
 
Park-häng
I hörnet av Central park (Columbus circel) finns Whole foods ljuvliga matbutik. De har en massa plockmat man kan ta take away. Med en picnic filt och några glassiga magasin blev det en skön eftermiddag i parken.
 
Frukost the american style
En riktigt amerikansk frukost är ett måste. Pancakes med sirap. Korvar, bacon och toast.  Bloody mary för den som kan. Detta intogs på the diner nära Chelsea market. Chelsea market är en magasin byggnad fylld med olika special matbutiker. Obligatoriskt stop för alla foodies.
 
Steak lunch
Vill man äta en ordentlig biff till lunch rekomenderas Smith and Wollensky’s grill. De vet var de håller på med. Den här gången vågade jag mig på en efterrätt också. Peanut choclate cake. Mums.
 
US open
I September spelas US open tennis. För mig som aldrig förstått hur man räknar poäng i tennis var det en intressant dag.🙂 34 grader varmt och Söderlings match tog 4h. Ben & Jerrys milk shakes smakade bra i värmen.

Leave a Reply

