Mat till dörren

on

Jag har inte varit en stor internetshoppare förut utan har säkert som många andra använt det mer för information och prissökning. Under de två månader jag var beordrad vila under graviditeten blev det ändring. Jag shoppade inredning till barnrummet och nästan alla julklappar. Så praktiskt.

Nu med en liten baby och diverse små svakor i hälsa så har jag nu en ny internetvana. Stora veckohandlingen.

Förra veckan provade jag coop@home. De hade nästan allt jag ville ha i sin nätbutik. Enkelt att använda. Nu på tordagen beställde jag från konkurrenten le shop. Hittade allt jag skulle ha och provade att också ta blommor. Leverans följande kväll. Allt uppburet.

De har båda utvecklat en app så beställning från iphone ska gå enkelt. Le shop vinner. Suverent enkelt och tydligt.

Fördela med att handla maten online:
– man slipper bära in och ut i bilen
– man blir inte lockad att köpa allt som ser gott ut bara för att man är hungrig
– man ser hur mycket man spenderar innan man går till kassan.
-snabbare att hitta och komma ihåg udda produkter.
-tidssparande att använda tidigare inköpslist
-man behöver inte vara hemma för att ta emot leveransen. Hos le shop packas kylvarorna noga med kylklaffar i specialpåse.

Nackdelar
-inspiration från vad som ser bra ut försvinner
-man måste vänta ca 20h innan maten levereras

Nu gillar ju jag att gå i matbutiker men det är ju som med allt annat roligare om man inte har en massa måsten.

Kompromissen blir nog att handla basvaror med hemleverans varannan vecka, köpa frukt och grönsaker på gårdsbutiken och på torget och kött och fisk i de butiker som gör det bäst allt eftersom.

4 Comments Add yours

  1. Evis says:

    Ojojoj! Det här låter ju superbt! Det funkar ju säkert bra för den “tråkiga” basshoppingen och så kan ni ju ströva på torget o i mysiga småbutiker för resten! Jag menar, hur kul är det nu att släpa hem vatten och mjöl…

  2. Jenny says:

    Jag älskar att gå i mat butiken. Men har oftast tänkt att det här är ju skit bra tjänst om man är sjuk eller råkar bryta benet !

    1. maja says:

      Jag älskar också att gå i matbutiker men det är skönt om man slipper släpa på basvarorna.

Leave a Reply

