Bygga immunförsvar

on

Det har varit katastrofalt dåligt med bloggande. Jag har varit i en total dimma inte enbart pga 2 månadersbaby utan jag har mått helt skrutt.

Började med ammningsproblem och tre olika infektioner under en månad och för detta har jag knaprat på en coctail av mediciner och olika vitaminer. Sen fick jag en 24h matförgifting, antagligen av en råbiff jag åt. Jag fortsatte med medicineringen men fick dagen efter en häftig allegisk reaktion antagligen på antibiotikan. Samtal och besök hos läkare slutade på akutmotagningen och Alice och jag fick stanna över natten för observation. Ett nytt sjukhus nu testat, mycket dålig frukost.

Den här veckan har börjat bättre, jag liknar mindre och mindre än prickigkorv och vågar igen gå ut. Nu får det räcka med sjukstuga. Projekt bygga immunförsvar har börjat!!!

Äter mängder med frukt och grönt och hinkar vatten och grönt te. Om någon gar tips på hur man boosta immunförsvaret så mottages det gärna! Jag måste undvika alla kosttillskott och annat tills allergiläkaren klargjort vad som orsakade utbrottet.

Nog om det här. Idag ska vi presentera Alice för alperna. En dag i solen i Chamonix står på agendan. Torget, köttbutiken och en god lunch med vännerna ska nog pigga upp humöret.

Den senaste veckan har det annars kommit 4 små killar till världen inom vän och familjekretsen. Underbart!

Trevlig lördag alla!

4 Comments Add yours

  1. Evis says:

    Kämpa på! Hoppas chamonix behandlar er väl! Kram

    1. maja says:

      Chamonix var super! Alpluft gör så gott!

  2. Stefi says:

    Hej,

    USCH vad jobbigt!!

    Krya på dig och hoppas det nu börjar lätta!

    Stor kram

    1. maja says:

      Tack! Fullt inställd på ljusare tider. Kram

Leave a Reply

