Matoptimisten

Det här händer så gott som varje helg. Jag handlar i butiken, i gårdbutiken och på torget och hittar en massa härliga ingredienser och har massor med inspiration. Så kommer söndagkväll och en massa råvaror är otillagade och mår inte så bra av att vänta. Då är det bara att sätta igång. Idag har jag ca 8 kg nektariner (vita och gula), periskor (vita och gula), plommon (blåa och gröna reine claude). Av dessa var ca 2-3 kg i behov av att genast tillagas/ätas så nu står jag i köket och ångkokar och mixar fruktburkar åt Alice. Helst skulle jag ligga i sängen och läsa min deckare.

20110814-094524.jpg

20110814-094535.jpg

6 Comments Add yours

  1. Evis says:

    A tackar! Hon kommer att spotta av glädje för mumset!🙂

    1. maja says:

      Du känner min dotter allt för väl! Kram!

  2. Mic says:

    Hej vännen!

    Varför ångkokar du? Bara nyfiken alltså. Jag brukar skala frukterna och sen bara mixa. Eller egentligen ångkokade jag bl a plommonen, men de blev så jättesura. Ville behålla den naturliga sötman.

    Vi köpte annars också en Avent Baby Cook och den är absolut den bästa! Värt varenda en euro, jag är så nöjd🙂

    Hälsa! Kram

    1. maja says:

      Hej! Vet inte, brukar ànga typ 3 minuter. De blir lite mjukare och lättare att mixa. Banan och sànt àngar jag givetvis inte. Baby cooken är helt super. Igàr lagade jag en 3 dagars sats persika, hallon och plommon. Jättegott och sà lätt.
      Hur gàr det för O och maten? är han lika matglad som föräldarna?
      Kramar och hälsa!

  3. Mic says:

    Tack, det går helt super med O och maten. Han bara gapar som en liten fågelunge. Han äter som en häst och äter precis allt – så skönt. Vi är ren uppe i gröt, lunch, mellanmål, middag och gröt. Ganska snabbt efter smakportionerna ville han bara ha mera och mera. Hungrig kille! Kram och hälsa du med

    1. maja says:

      Nej vad roligt. Jag är inte överraskad! Kram

Leave a Reply

