Äppelpannkakor för stora och små

Hade det stora nöjet att hänga med min söta gudson idag. Han är en så härlig typ, super social, go’ och uppskattar mat.

Läste på morgonen nyaste Vi föräldrar och såg ett recept på äpplepannkakor, lagade smeten på förmiddagen och på eftermiddagen stekte jag enligt demand. Supergott tycke jag, min bror och M. Gudsonen och Alice höll med, och det var många pannkakor som slank ner och sen sa de “mer” (eller den av dem som kan prata, den andra använde teckenspråk).

 

Här är receptet:
1 äpple
1 1/2 dl vetemjöl
1 dl kokos
1/2 krm salt
2dl mjölk
1 ägg
Lite smör att steka i

Skala och riv äpplet. Blanda alla torra ingredienser, tillsätt mjölk och sedan ägg. Vispa till en slät smet. Rör ner äpplet. Grädda.

3 Comments Add yours

  1. Mira says:

    Mums, tror att vi ska testa plättarna på veckoslutet!

  2. Mira says:

    lagade dem sen oxå med det samma, förutom att vi inte hade kokos. Satte havreflingor istället. Dom blev goda tycker jag. F sade trss, och spottade ut… Ha det bra!

    1. maja says:

      äsch vad synd att F inte godkände! Kram

Leave a Reply

