Kvar att laga

Maken och jag har spenderat kvällarna i köket den här veckan men med vår lite optimistiska julbordsplan så är det lite kvar att göra……

Grava lax
Kalvsylta
Viltfond
Gåsleverpate
Gravad rådjur
Julskinka
Inlagdsill
Pepparrot matjes
Vörtbröd
Knäckebröd
glögg
Rödkål
Janssons
Senap
Hovmästarsås
Syrlig äppel och rödbetssallad (aom jul08)
Godaste brysselkålen (amj 08)
Revbensspjäll med fikon
Mandelmusslor
Lag till fruktsallad
Fiskfond
Hemkärnat smör

 

 

6 Comments Add yours

  1. Evis says:

    Tagga ner sa jag! Tagga ner!!!🙂 Stor julkram. Ikväll ska jag göra julköttbullarna!

    1. maja says:

      Här ju flera dagar kvar ännu och supportstyrkor anländer fràn Sverige idag🙂 Kram!

  2. Mia says:

    Oj, jag sku gärna komma till ert julbord! Ser gott ut!🙂
    God jul på er! Kram

    1. maja says:

      God jul till er! Gud vad jag blev champis sugen när jag sàg bilden pà bollinger pà din blogg. Grattis ännu! Kram!!!

  3. Johanna says:

    Nej men herregud : ) Gjorde ni allt? Gott Nytt År! Kram

    1. maja says:

      Nästan faktiskt. Nàgra grejer ströks i sista minuten och bra sà det fanns nog tillräkligt mat iallafall.
      Gott nytt àr till er tre! Kram!

Leave a Reply

