Pannkakstårta

Efter att ha tittat på Pettson och Findus som mumsat pannkakstårta blev jag sugen på att prova att göra en egen. Jag stekte en hög med ganska små pannkakor på smeten som består av: 2,5 dl vetemjöl, 0,5 tsk salt, 6 dl mjölk, 3 ägg och 2 msk smält smör. Pannkakorna fick sen vila med lite socker mellan tills de var svala.

Sen byggde jag med hela hallon och blåbär och skivade jordgubbar. Lite vispgrädde mellan varven och varje lager fick lite pudrar florsocker. På toppen en hög grädde och bär.

Jättegott för stora och små!

20120505-074946.jpg

6 Comments Add yours

  1. Evis says:

    Gaaaaaah! Så gott! PLÄTT-tårta😉

    1. maja says:

      plättar vet jag ingeting om. Pettson talar om pannkakstàrta🙂 Kram!

    2. Linda says:

      Plätt-tårta är precis vad jag också tänkte!🙂

      1. maja says:

        Ja ja🙂 Kram!

  2. Karin says:

    Vilken dröm! Ända sedan jag läste (eller snarare lyssnade när pappa läste) Pannkakstårtan har jag önskat få hugga in på en sådan någon dag. Orsaken till att jag inte gjort en själv är att det verkar så tråkigt att stå och steka en massa plättar för att få någon höjd på tårtan. Men nu ser jag ju att det kanske inte är så jobbigt ändå. Och det ser verkligen smaskigt ut i verkligheten också.🙂

    1. maja says:

      Hej! Det blev ganska bra höjd med hela blåbär och hallon!

Leave a Reply

